STYRELSEN

Jenny Andersson-Mård – Fyllnadsval 1 år till 2025

SEKRETERARE

Victoria WikströmOmval 2 år till 2026
30 år, bor på en stor gård med min sambo ca. 1 mil utanför Skellefteå. Har varit djurälskare hela mitt liv, hållit på med hästar sedan jag var 8 år och äger nu två varmblodstravare sedan 12 respektive 7 år tillbaka.Vi skaffade våran första Finska lapphund 2016 och sedan 2019 är vi stolta ägare till två fantastiska Finska lapphundshanar. Jag har gått och provat på en hel del olika kurser med våra två hundar bland annat nosework, styrketräning, rambo, dogparkour, agility och rallylydnad m.m. Det blir även någon utställning för oss ibland. Vi älskar att träna och göra saker tillsammans med våra hundar och såklart umgås med gamla och nya hundintresse människor!

KASSÖR

Victor Munnukka – Nyval 2 år till 2026

LEDAMOT

Ann-Charlotte Beckman2 år (1 år kvar till 2025).
Mitt namn är Ann-Charlotte Beckman, och jag bor i Södertälje. Jag är ledamot i rasklubben sedan ett par år tillbaka. Jag har haft Lapphund sedan 2005, och har f.n. två tikar. Nu har jag även en liten kennel, och har haft tre små kullar. Jag viltspårar och tränar lite rallylydnad.

Jag ordnar även lite träffar i och omkring Södertälje. Prova på viltspår, och promenader. Och nu har jag även hamnat i redaktionen för tidningen Lapphunden, vilket är jättekul. Där skriver jag om träffar som vi haft, och lägger ut datum och tider för träffar framöver. Hoppas vi ses på nån träff eller i spårskogen framöver.

LEDAMOT

Dorothea Ledinek2 år (1 år kvar till 2025).
Jag är uppvuxen på landet i Österrike och flyttade till Sverige 2012. Jag har sedan jag var barn varit tokig i hundar och kunde inte låta bli att ta med olika jakt- och gårdshundar på promenader, pyssla om dem och leka apport, men jag kunde inte övertyga mina föräldrar att skaffa hund.

Den första finska lapphunden skaffade jag 2019 som en disputationspresent. Jag har varit förtroendevald som doktorandrepre-sentant i olika nämnder på Uppsala universi-tet i flera år. Mina hundar och jag älskar att gå på kurs: valpkurs, unghundskurs, anti-jaktkurs, hundmöteskurs, viltspårkurs, vallningskurser, rallylydnadskurser, trickskurs och grundkurser för alla typer av hundsport.

2019 organiserade jag en första lapphunds-promenad i Uppsala och har sedan dess regelbundet organiserat lapphundsträffar. I fortsättningen ska jag hålla olika aktiviteter för lapphundar i SLKs eller rasklubbens regi. 2020 grundade jag Vita Nattens kennel och har fött upp två kullar. Jag har gått uppfödarutbildningen och avel- och genetikutbildningen i SKKs regi och deltagit på olika konferenser, workshops och föreläsningar om hundavel.

Jag vill bidra till rasklubben och SLK främst genom mina kunskaper inom avel och (beteende-)vetenskap och särskilt underlätta informationsåtkomst inför valet av avelsdjur.

Laila EliassonNyval 2 år till 2026

1:A SUPPLEANT